Freja S.

Telefon
70 15 40 15

Email >>

Med en mor, der er opvokset i Zimbabwe, og en farfar der er befaren musikant, har jeg fået fortalt historier om de varme lande så længe jeg kan huske.

Med en mor, der er opvokset i Zimbabwe, og en farfar der er befaren musikant, har jeg fået fortalt historier om de varme lande, så længe jeg kan huske.

Jeg drømte mig ofte væk til de steder jeg hørte om, og lige så snart jeg var gammel nok, drog jeg ud i verden for at fremfinde mine egne historier.

Som 15-årig tog jeg til USA for at gå på high school i et år. Her oplevede jeg mit første kulturchok - og jeg elskede det. Alt var anderledes, end hvad jeg hidtil havde været vant til. Min dagligdag og skolegang var pludselig på engelsk og hver fredag aften var afsat til at heppe på skolens fodboldhold, når de spillede kamp. Jeg fik blandt andet lov at opleve Prom, Homecoming og Graduation, og jeg mødte nogle af mine, den dag i dag, bedste venner. Jeg har siden hen været på flere road trips i resten af landet. USA har så meget at byde på uanset, hvilke interesser man måtte have.

Min første backpacker tur gik til Asien, hvor jeg tilbragte tre måneder i Thailand, Laos, Cambodia, Malaysia og Vietnam. Her brugte jeg en masse tid på at dykke, hvilket er en af mine fortrukne aktiviteter, når jeg er ude at rejse. Man ved aldrig, hvad man møder under havets overflade, og det er fantastisk at se de kæmpe fiskestimer, hajer, Manta Rays, skildpadder mm. på så tæt hold. Sidste år tog jeg til Filippinerne for at dykke, og der fik jeg endelig set den sjældne hvalhaj, som jeg altid har været super fascineret af. Mine favorit dykkerdestinationer hidtil er helt klart Indonesien, Maldiverne, Malaysia og Filippinerne. Næste dykkertur går til Mexico og derefter Galápagosøerne.

Da jeg blev bachelor i sommeren 2014, besluttede jeg mig for at flytte til Australien. Jeg fandt en lejlighed i Melbourne, hvorefter jeg fik et job i det centrale business distrikt. Jeg fik også besøgt New Zealand og udforsket det syd- og østlige Australien i en gammel camper van. Det var den mest fantastiske måde at opleve både naturen, dyrelivet og den venlige befolkning.

Nu er det efterhånden min mor og farfar, der beder mig om fortællinger fra de varme (og kolde) lande, og jeg kan blandt andet underholde dem med historien om dengang jeg overnattede i en garage i Tokyos slumkvarter og holdte tale for byens borgmester dagen efter. Eller da jeg blev angrebet af aber efter at være sejlet til en øde strand i havkajak. Der var også dengang jeg stødte på en masse legesyge babysæler under et vandfalds-trek ved New Zealands østkyst, tog en svævebanetur over kløften mellem Zimbabwe og Zambia, eller da jeg dykkede mellem den Nordamerikanske og Eurasiske kontinentalplade på Island i -24 grader.

Min sommer i år er afsat til at opleve Balkan. Jeg skal på road trip i Albanien, Kosovo, Montenegro og Bosnien og senere på forlænget weekend til Rumænien.

Alle de historier jeg efterhånden har indsamlet bunder i et ønske om at møde en masse spændende og anderledes mennesker, ikke vide hvad næste dag byder på, være tvunget til at tegne og bruge kropssprog for at kommunikere, og at nyde de gyldne øjeblikke, under et palmetræ på en øde strand med musik i ørerne, og en følelse af, at man ikke kunne være et bedre sted, end lige der, hvor man er.

Hvis du kan genkende nogle af de ønsker, eller på anden måde har en rejselyst, du vil have indfriet, er du mere end velkommen til at skrive en mail eller ringe til mig, så vi kan tale om dine drømme destinationer og starte din nye historie.