Bør jeg benytte flyselskabernes "Online Check-in"?

KILROY anbefaler, at du altid sørger for at reservere et sæde i så god tid som muligt. Ellers risikerer du at de eneste sæder, der er ledige, er dem bagerst i flyveren og ved siden af toilettet. Ligeledes er der også risiko for, at I ikke vil kunne sidde sammen som en gruppe, hvis I er flere der rejser sammen.

De fleste flyselskaber tilbyder mulighed for at arrangere både check-in og valg af sæde på deres hjemmeside. Dette kan normalt først gøres relativt kort før afrejsen - fra 22 timer til 3 dage før - men nogle få flyselskber tilbyder faktisk, at du kan arrangere det allerede når du har reserveret. Tjek de relevante flyselskabers hjemmesider for deres præcise regler for, hvornår man kan foretage sædereservation og check-in. Bemærk at mange flyselskaber arbejder sammen, og det ikke nødvendigvis er det flyselskab, som markedsføres som det, du skal flyve med ('marketing airline'), som rent faktisk er det, der flyver ('operating airline') . I de tilfælde hvor 'operating airline' og 'marketing airline' ikke er den samme, vil det som oftest være førstnævnte flyselskabs online check-in, du skal benytte. I de tilfælde hvor det kræves, at du indtaster din (reservations)reference, er det vigtigt, at du benytter flyselskabets egen reference og ikke din 'KILROY reference'. Den rigtige reference finder du på www.virtuallythere.com, hvor det også er muligt direkte at foretage check-in på mere end 60 flyselskaber.

« Tilbage til liste
Kontakt