Billedreportage – USA | Coast to coast

Se den lækreste billedreportage fra Explorers' Club rundrejsen USA | Coast to coast nedenfor, og læs mere om Explorers' Club rejseformen her.

New York
New York, Brooklyn Bridge Gruppefoto

Det ultimative roadtrip-eventyr startede i The Big Apple, New York. Byen indtog på et splitsekund vores hjerter. Vi beundrede neonlysene på Times Sqaure, vinkede til Frihedsgudinden fra Staten Island-færgen, grinede til et Broadway-show, slentrede over Brooklyn Bridge, shoppede til visa-kortet sagde stop, drak øl i hipster-kvarteret Williamsburg og nød den friske luft på en cykeltur gennem Central Park.

Washington
Capitol Hill, Washington Dc

Vi ankom til ’Magtens Centrum’ i perfekt timing til 4. juli også kendt som ’Independence Day’ – det betød masser af fest og farver i byen. Vi måbede foran det kæmpemæssige parade-optog i timevis – og beundrede det storslående fyrværkeri om aftenen. Amerikanerne forstår virkelig at fejre sig selv.

På anden dagen tog vi på en mere traditionel sightseeing: Vandrede rundt til alle de ikoniske monumenter og vinkede til Obama uden for Det Hvide Hus. Læs mere om Washington DC.

Shenandoah
Shenandoah National Park med Explorers' Club

I Shenandoah National Park hikede vi i de smukke naturomgivelser om dagen, og camperede i telte om natten. Højdepunktet forinden var helt klart at møde en sort-bjørn. Shenandoah National Park har nemlig Virginias største bestand af sort-bjørne. Det tætteste vi kom på en bjørn var en frisklavet bjørnebæ – men til gengæld oplevede vi masser af dådyr på helt tæt hold.

Nashville
Nashville Street

Turen gik videre mod sydstaterne, som man ikke kan lade være at falde for. Her hersker der en helt særlig stemning døgnet rundt. Vi startede i countryens-hjerte Nashville.

Her gik vi på shopping efter cowboy-hatte og -boots, testede vores linedans-evner og lyttede til country-bands til solen gik ned.

Memphis
Memphis - Explorers' Club rundrejse i USA

Memphis er endnu en musikby – og det er her Elvis Presleys Graceland ligger. Vi besøgte ’Kongen af Rock n’ Rolls’ imponerende crib, hvor vi gik en tur ned af Elvis ’memory lane’.  Herefter blev vi klogere på den amerikanske borgerrettighedsbevægelse på National Civil Rights Museum, som faktisk ligger lige ved det Motel, hvor Martin Luther King Jr blev skudt i 1968. Memphis bød ud over musik og historie på en udsøgt barbeque-middag og en tur ned ad festlige Beale Street.

New Orleans
New Orleans gademusikere

Personligt vil jeg betegne New Orleans som den mest charmerende og fængende by, jeg nogensinde har været i. I New Orleans oplever man et stort kultursammenstød, men på den fede måde. Vi boede tæt på French Quarter, hvor man hurtigt kunne følge musikken og duften af mad - og dermed nå frem til den hyggeligste del af ’the Big Easy’ – som New Orleans også kaldes. Vi brugte dagene på at nyde atmosfæren i byen, spise store portioner af den velsmagende mad, lytte til jazzmusik, feste i Bourbon Street og på bådtur i sumpen, for at spotte alligatorer.

Houston
Houston, Texas - Solnedgang ved stranden

At køre ind i Texas føles som at være med i en cowboyfilm. Vejen snorkler lidt gennem landskabet så langt øjet rækker og på hver side er det eneste vi spotter øde ørken.

På vej mod San Antonio slog vi lejr på en campingplads uden for Houston. Her nød vi eftermiddagen på den smukke strand. Vi hoppede også en tur i bølgerne, som egentlig føltes mere som et boblebad – vil skyde på at vandet var over 30 grader.

San Antonio

San Antonio kan beskrives som en ’lille storby’, men føltes mest som en hyggelig turistby. Vi tog en tur med en båd i den smukke kanal, beundrede The Alamo, som er er et gammelt fort, og nød solen samt den hyggelige sydstatsstemning.

Carlsbad
Carlsbad Caverns

Vores længste kørestrækning på en dag – var mellem San Antonio og Carlsbad, hvor vi kørte hele 736 km gennem Texas og ind i New Mexico. Da vi kom frem udforskede Carlsbad Caverns, som er en kæmpestor grotte. Her gik vi 230 meter ned under jorden for at beundre de flotte formationer – heldigvis gik der en elevator op igen.  I den store grotte bor der også over 400.000 flagermus, og dem så vi flyve ud fra dybet, da solen var gået ned.

Roswell
Roswell - I besøger bl.a. Roswell på Explorers' Club rundrejsen i USA

På vej mod Santa Fe gjorde vi et kort stop i Roswell – som er en meget specielt by. Tilbage i 1947, landede der en UFO med aliens i byen – eller det er der i hvert fald nogen, der tror. Derfor er byen udstyret med et alien-museum, hvor de forsøger at overbevise folk om, at hændelsen rent faktisk skete. Ingen af os blev dog helt overbeviste.

Santa Fe
Santa Fe, New Mexico

Hovedstaden i delstaten New Mexico er en af Amerikas ældste byer – den har faktisk rødder helt tilbage fra 1600-tallet. Santa Fe bød på hyggelig stemning, souvenir-shopping, lækker mad og overflod af ’frozen margaritas’.

Monument Valley

Monument Valley var helt sikkert et af højdepunkterne vores road trip. Det var en hel surrealistisk følelse at stå og kigge ud over det røde ørkenlandskab med de høje formationer. Her kørte vi i jeep mellem de fantastiske formationer, og tog på en rejse tilbage i tiden med en indianerstamme, som serverede mad over bål og indlogerede os i lerhytter.

Grand Canyon

Vi kan kun beskrive Grand Canyon som det mest spektakulære syn, der nogensinde har mødt vores øjne. Vi kunne simpelthen ikke tro vores egne øjne, da vi første gang stod ved kanten af kløften. Vi bestemte os for at se solnedgangen på toppen – som nok er den smukkeste solnedgang, vi kommer til at opleve. Men det var ikke nok – vi ville også opleve Grand Canyon nedefra og oppefra. Så vi snuppede også lige en helkoptertur over kløften, og tog på en meget hård hike ned i dybet.

Las Vegas
Las Vegas - Velkommen skilt

Sin City – et overvældende virvar af surrealistisk reproduktioner af nogle af verdens smukkeste byer. Vi nåede at se New York, Paris, Venedig og London på et par timer og mødte både Michael Jackson og Elvis Presley. Vi tog på partybustur gennem The Strip og dansede under de glitrende diskokugler til den lyse morgen. Læs mere om Las Vegas.

Death Valley
Death Valley - Explorers' Club Coast to coast

Først når man har været i Death Valley, forstår man hvor varmt og øde, der egentlig er. Det er det varmeste, tørreste og laveste punkt i hele Nordamerika. Vi havde det så varmt at sveden dryppede fra vores pander, selvom vi kun forlod bussen med aircondition i et par minutter. 56 grader er den højest målte temperatur i Death Valley. Der var kun 45-46 grader, da vi kom forbi – og vi følte alligevel, at vi ville dø af hedeslag, hvis vi blev meget længere.  Men det var varmen værd, for hold op et syn.

Yosemite
Yosemite National Park - Explorers' Club rundrejse i USA

Vores første møde med skønne Californien var Yosemite National Park, som nok kan beskrives som Amerikas flotteste national park. Et rent paradis, hvis man elsker natur. Her badede vi i iskolde søer, hikede blandt tårnhøje sequoiatræer og hikede op til overdådige vandfald.

San Francisco
San Francisco, Golden Gate Bridge

Vi forelskede os i San Frans åbensindede atmosfære. Vi startede ud med turistede Pier 39, hvor vi så en stor flok søløver nyde solen, så drog vi på cykeltur over byens kendetegn Golden Gate bridge, nød et måltid ’seafood’ på havnen, heppede på Giants til en baseballkamp, drak øl med de lokale i hipsterkvarteret Mission, tømte vores opsparing på shopping og sejlede en tur ud til det berygtede Alcatraz-fængsel. Vi fik aldrig nok af San Francisco.

Big Sur
Big Sur, Californien

Fra San Francisco til Santa Barbara kørte vi på ikoniske Highway 1 langs den forrevne kystlinje. Vi gjorde stop i uden for Monterrey og San Simeon. På køreturene nød synet af det buldrende hav mod de smukke klipper, lærte at surfe i Monterrey og spillede beachvolley på stranden ved San Simeon.

Santa Barbara

En smuk mindre turist by i lækre Californien. Her nød vi den smukke natur og stemningen af Californien. Dagene brugte vi på at slappe helt af på stranden og nætterne dansede vi væk på en af byens mange hyggelige barer.

Venice Beach – Los Angeles
Venice Beach, Los Angeles - Explorers' Club rundrejse i USA

LA er præcis lige så fantastisk, som man forestiller sig. Vi tog en tur ind i filmmagiens verden på Hollywood Walk of Fame og i vilde Universal Studios - vi var på limotur til Hollywoods diskoteker, kiggede måbende på de dyre butikker på Rodeo Drive i Beverly Hills, og vores fede ungsdomshostel lå på Venice Beach, hvor vi surfede og solede dagen lang.

Er du hooked? Explorers' Club rejsen: USA - Coast to coast er en unik rejseoplevelse, hvor du rejser med andre unge i alderen 18-25 år. Læs mere om Explorers' Club rejseformen, og se andre destinationer her.

Vil du af sted på eventyr?